ТЕСТИ ДЛЯ 8-9 КЛАСІВ
Як писати власне висловлювання
ЗНО 2016
Підготовка до ЗНО
Радимо почитати
Лабораторія творчого успіху учня
РУБРИКА
"ТРЕНУЙСЯ!"
Закони милозвучності української мови
1. У якому рядку між усіма словами в ?
А. насипати .. тарілку, написати … творі
Б. будинок.. саду, сховати .. рукаві
В. айстри .. саду, дощ .. Одесі
2. У котрому рядку «зайве» слово?
А. хвастливий, пестливий, радісний
Б. доблесний, масний, чесний
В. обласний,
жалісний, проїзний
3. У якому рядку між усіма словами й ?
А. груші…
сливи, сад .. город
Б. Олена … Юля, брати .. сестри
В. айстри .. жоржини, весна .. осінь
4. Знайти рядок , у котрому в усіх словах НЕ
відбувається спрощення:
А. шіс..надцять, радіс..ний, чес..ний.
Б. облас..ний, виїз..ний, хвас..ливий
В. студен..ський, шіс..сот, невіс..чин
Г. компос.ний, сер..це, форпос..ний
5. Виберіть потрібні букви, керуючись засобами милозвучності:
(В, У) повітрі пісня ллється, лине (і,
й ) п’янить.
А. В, й
Б. У, і
В. У, й
Г В, і
6. Виберіть потрібні букви, керуючись засобами милозвучності :
Є козацькі пісні (у,
в) мого народу, (і,
й) вони звучать на (у,
в)сю країну.
А. В, й, у
Б. У, і, в
В. У, й, у
Г В, і, в
7. Лексикологія – це:
А. розділ мовознавчої науки, що вивчає словниковий склад мови
Б. розділ науки про мову, що вивчає й встановлює правила
вимови слів
В. розділ науки про мову, що вивчає стилі мовлення, їх
розвиток
8. У котрому рядку подано антонімічні пари:
А. вечір-день, дорогий-дешевий, тихий-темний
Б. друг-недруг, правда-брехня, день-ніч
В. добрий-злий,
щирий-лицемірний, суворий-чарівний
9. У котрому реченні є застарілі слова:
А. Луна в дібровах пісня солов’їна, чарує світ..
Б. Козак був
зодягнутий у червоний жупан.
В. Усі поля й
луг – у квітному цвіту.
10. У котрому реченні є діалектні слова:
А. Глибинами не встану, не зомлію, верхів’ями розкрилено
росту.
Б. Радійте, гори, в синій піднебесності!
В. Не було
нічого кращого для легеня, як ходити на полонини весною.
11. У котрому рядку слова вжито у переносному значенні:
А. заснула
хвиля, дрібний дощ, актор співає
Б. теплі дні,
похмурий погляд, лагідні руки.
В. стрепенувся
ліс, защебетали птахи, прокинулося сонце.
Г плачуть ниви,
біжать хмарки, радіють ластівки.
12. Позначте рядок, у якому всі слова мають відтінок
урочистості:
А. Південний Крим, пил століть, історична місія
Б. древній
Борисфен, вельмишановне товариство, славетний зодчий
В. серце України, світова громадськість, ріднесенька моя
Г. пам’ятки
літератури, перлина степу, відомий письменник
РУБРИКА "ВИПРОБОВУЙ!"
Вибірково-розподільний диктант
Виберіть
і запишіть окремо іменники, прикметники і дієслова.
Берегиня
Берегиня
– це найдавніша українська богиня добра і захисту людини від усякого зла. Її
зображення вишивали на рушниках, які вішали над вікнами і дверима, щоб уберегти
дім від лиха. Вишита на рушниках Берегиня – жінка з піднятими до неба руками –
нагадувала спочатку розквітлу квітку, пізніше геометричну фігуру, що й перейшла
у зображення тризуба.
Згодом
берегинями стали називати жінок, які берегли і підтримували домашнє вогнище,
були своєрідним оберегом всього родинного кола.
(Усна народна творчість)
РУБРИКА "АНАЛІЗУЙ!"
·
Проаналiзуйте, до яких частин мови належать слова у
словосполученнях (усміхнене
обличчя, запах троянди, сніп пшениці, свіжий ранок, бажана зустріч, посуд з
порцеляни). На основi аналiзу розподiлiть словосполучення на двi групи.
За якою ознакою ви здiйснили розподiл?
·
Поміркуйте, чому в словах стінний, туманний, осінній
приголосні на письмі передаються подвоєними буквами, а в прикметниках синій,
зелений, юний таке явище відсутнє?
·
Прочитайте текст, випишіть з нього речення з пропущеними
розділовими знаками. Визначте пунктограми та їхні види (до яких
граматико-пунктуаційних тем належать), виберіть правила, які треба застосувати
щодо пропущених пунктограм, проаналізуйте умови цього вибору, поставте
розділові знаки.
·
Чому в словах бур’ян, пiр’я апостроф пишеться, а в словах
буряк, моряк – ні? Чи не можна було б усі правила про вживання апострофа звести
до одного формулювання?
РУБРИКА
"ПОРІВНЯЙ!"
Прочитайте інформацію,
записану в двох колонках. Виявіть спільне й відмінне. Сформулюйте свою позицію
щодо ознак прикметника й дієприкметника. Порiвняйте словосполучення та
з’ясуйте, чи є рiзниця в їхньому змiстi. Якщо є, то яка саме? На що зміщується
акцент?
Сміливий юнак – сміливість юнака;
допитливий учень – допитливість учня; спіле яблуко – спілість яблука.
Немає коментарів:
Дописати коментар